2018. április 19., csütörtök

Zöldborsó főzelék

Alapvetően én nem nagyon szeretem a főzelékeket. Ritkán is készítek, mert nem jut az eszembe. Persze a családom többi tagja szereti, és amikor még az oviban és az iskolában ettek, akkor mindig volt főzelék. Mivel megnéztem az iskolában az étlapot, és ma a többi gyerek is azt eszi, ezért tegnap délután ezt készítettem.

Régebben az anyukám borsófőzeléke volt számomra a legfinomabb, de Férj úgy nem szerette, így kénytelen voltam a saját fejem után menni, és kikísérletezni, hogy hogy is szeretik és eszik meg.  Kisfiamnak vagy egyfajta mániája: "az oviban nem ilyen volt" mondatai pedig rendszeresen visszaköszönnek. Úgyhogy ma mondtam neki, hogy ilyen van, és kész. Ezt kell megenni. 
El is készítettem, de azzal a lendülettel elfelejtettem lefotózni. Pedig jó lett, mert Férj is megevett belőle egy adagot. És mivel keveset készítettem belőle (legközelebb dupla mennyiség kell!) nem maradt itthonra. A dobozukat meg elfelejtettem lefotózni. (Tegnap rohanós napunk volt, ma pedig nehezen keltünk. Én is.
De higgyétek el, hogy finom lett. 

Mert a borsót meg nagyon szeretjük. Minden formában. Levesnek, pörköltnek, főzeléknek. Ez azért nagy szám, mert Kisfiam nagyon kevés dolgot eszik meg, de a borsó közöttük van.

Éveken keresztül próbáltunk a kertünkben borsót termeszteni, de valahogy sose jött össze rendesen. Így már egy ideje nem ültetünk. A Lidl-ben egész jó zsenge borsó van, azt szoktam használni.
1 kis zacskó borsót megpároltam olajon és vízen.  Megsóztam, 2 gerezd fokhagymát belevágtam, és egy kis majorannát tettem bele (én nagyon szeretem, és majdnem mindenhez használom). Nem volt petrezselyemzöldem, de így is jó volt. Tettem bele egy nagyon kicsi vegetát, aztán, amikor jól megszottyadt :), megpuhult, akkor tettem rá egy kis lisztet és piros paprikát. Az én Férjem szereti, ha az ételnek színe van. :) - Az én anyukám nem tett bele sosem, mindig olyan halvány zöldes-fehér színben játszott, és ha hazamegyünk én persze olyan főzeléket kérek. De Férjnek így csinálom. :)
Azután öntöttem hozzá egy kis tejet, és tettem bele tejfölt. 

1 megjegyzés:

  1. Az anyukám is pirospaprika nélkül csinálja. És tesz bele egy kevés karamellizalt cukrot.

    VálaszTörlés