2018. március 15., csütörtök

Újra olvasunk!

Tudom, hogy ez furcsán hangzik, de jó újra kimondani.
Szeretek olvasni. Ez tény.
Viszont az is tény, hogy az utóbbi években igen ritkán jutottam eme hobbihoz. Egyszerűen azért, mert mire kezembe fogtam egy könyvet, már csukódott is le a szemem. Nem, az elmúlt 10 év nem szólt a kultúrálódásról, sem a lazításról, sem a hobbijaimról.
De most, hogy már mindenki önjáró, önellátó és mindent el tud intézni - ami engem nagy boldogsággal tölt el - sok mindenre van időm. Kötök rendszeresen, írok újra, rengeteg ötletem van :), és újra olvasok. Mindenfélét. Vásároltam is sok könyvet mostanában, és Zsófiával újra visszaszoktunk a könyvtárba.
Nagylányom szeret olvasni, és én ennek nagyon örülök. Nem elvárás, hogy magasröptű filozófusokat olvasson, vagy mély teológiai könyveket :), nekem az a célom, hogy a gyerekem szeressen olvasni. Ő nem mély gondolkodású, filozófus alkat, viszont nagyon kreatív gondolkodású és bármit alkot vagy készít, abban benne van az egyénisége.
Nagy kedvence most a Zizi naplója sorozat, szerinte vicces.

Én pedig most elővettem egy régi kedvencemet, P. G. Wodehouset. Mindig nagyon jókat szórakozok a könyvein. Régebben, amikor gyerektelenül utazgattam a nagyvilágban :), a vonaton és a buszon legtöbbször az ő könyveit olvastam, és nevetgéltem hangosan. Lehet, hogy néha úgy gondolták, hogy "ez a nő nem százas", de szerintem akkor is nagyon jók a könyvei.

A Gentleman of Leisure (1910) - Magyar címe: Az aranyifjú (fordította: Nagy Dóra, 2016 - Ciceró)

Ez a könyv egyik korai írása, és ez azért érződik is rajta. Nagyon szeretem a stílusát és a humorát, de ebben nem volt annyi Wodehouseos, ami miatt hangosan nevetnem kellett volna.
A történet aranyos és vicces. Szerintem, ha kicsit később írja meg humorosabbra sikerült volna.

A történet a szokásos: Egy Jimmy Pitt nevű, gazdag, nagyvilági ifjú életéről szól, aki pénzén utazgat a világban mindenfelé, de nem tud megállapodni. A hajón meglát egy lányt, akibe első látásra beleszeret, és csak ő jár az eszébe... Aztán fogadást köt a barátaival, hogy sikeresen végrehajt egy betörést. El is indul, magával visz egy igazi betörőt, aki előtte hozzá tört be. ... A fogadás könnyűnek bizonyul, ám Jimmy kénytelen megtapasztalni, hogy az élet mégsem egyszerű. Éppen egy new yorki főrendőr otthonába tört be, akinek a lánya történetesen a hajón látott lány....
Szóval aranyos történet, ha könnyed szórakozásra vágyik az ember.

És én most vágytam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése