2017. április 3., hétfő

Csúcs Mákos Kalács

CSUPA NAGYBETŰVEL.

Remélem, hogy nem tűnök szerénytelennek, de azt kell mondanom, hogy ez az a kalács, amivel bárhol, bármikor sikert aratok :) És igen, leginkább a mákossal.
A gyülekezetbe szoktam vinni (mindenki nagy örömére), és most megosztom a receptet is.
Ma házaspáros kör lesz a gyülekezetünkben, és mi tartjuk Férjjel a beszélgetést. Ilyenkor mindig a beszélgetést vezetők a "házigazdák", ami süteményt jelent. És mivel a gyülekezetben nagyon szeretik ezt a kalácsot, mi mással is készülhettem volna, mint ezzel? Készítettem túróst is, a maradék tésztából pedig batyukat, úgyhogy mindenki örül. Legalábbis remélem, hogy fognak.


A kalács tésztája:
45 dkg liszt, 1 mokkáskanál só, 2,5 dl élesztő, 2 dl tej, 10 dkg porcukor, 3 ek olaj, 2 tojásfehérjéből hab

1. Csak annyi a dolgunk, hogy  a lisztet egy tálba öntjük. Én általában fehér lisztet használok, de úgy szoktam, hogy 1/4-e azért teljes őrlésű. Vagy úgy szoktam, hogy az egész fehérből készül, és amikor nyújtom, akkor meg teljes őrlésűt dolgozok bele.
2. A tejet az élesztővel felfuttatom.
3. A tojásfehérjéből kemény habot verek, és az UTOLJÁRA teszem bele.
4. Összegyúrom, és egy kicsit, kb. fél órát kelesztem.

TÖLTELÉK:
A titok a töltelékben van. És most én leszek oly kedves és jószívű, hogy megosztom Veletek.
Ugye milyen rendes vagyok? Hát... Igen!

40 dkg mák. De én 2 csomaggal teszek bele. Igen, nincs tévedés. 2 csomag mákot teszek bele, mert Férj mindig azt szokta mondani, hogy tésztás mákot bármikor tud enni, de ő Mákos kalácsot szeretne, és kell bele az anyag. Azóta (mert ez volt a kérés) teszek bele. És még egy nagyon fontos dolog. Nem minden mák jó és jó ízű. Ha otthon őrli meg az ember, az jó, de nekem nincs mákdarálóm, én így a Lidl-is darált mákot használom.
40 dkg porcukor,
24 dkg mazsola (ezen is lehet változtatni, mert én ugyan nagyon szeretem, de a kisfiam nem eszi meg, ha van benne, úgyhogy kevesebbet szoktam),
2 citrom reszelt héja,
2 csomag vaníliás cukor,
2 rumaroma (KÖTELEZŐ! és én ebbe is KETTŐT teszek, hogy legyen íze), és mert Férj így szereti.
1 - 1,5 dl tej

Összekeverem, és kicsit állni hagyom. Fontos, hogy a porcukrot jól keverjük el a mákkal az elején, mert volt már, hogy egyben maradt, és arra ráharapni, nem jó.

Aztán, amikor a tészta megkelt, akkor kettéveszem, kinyújtom, megkenem a mákos töltelék felével, és feltekerem.
A tepsibe öntök egy kevés olajat, hogy ne ragadjon le.
Aztán ugyanezt a másik tésztával is.

A tojássárgáját egy csöpp olajjal összekeverem, és megkenem.
Villával meg lehet szurkálni (én nem szoktam), és előmelegített sütőben, közepes lánggal megsütöm.
(Nem tudok időt mondani, mert szemre szoktam nézni, hogy megsült-e. Meg Férj úgy szereti, ha kicsit van neki egy kis színe.)

Szóval, ennyi.
Hosszúnak tűnik, de tényleg nagyon egyszerű és finom. Csak nyerni lehet vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése